Clasterosporium carpophilla

A “Kötéltánc” elnevezésű workshop egyik résztvevője Bodnár Loretta, a Zöld Kakas Líceum tanulója a projekt során készített alkotását egy verssel is kiegészítette. A cím a növények levelein keletkező lukakra, azt azt okozó tényezőkre utal.

BODNÁR LORETTA 

Clasterosporium  carpophilla*

  

Nem történt erőszak,

nem voltak fűrészek, balták,

és mégcsak

szavak se.

 

Csak én jártam oda:

az enyém volt.

 

Mikor láttam a piros autóba

cseresznyét rakodó idegen

embereket, azt is magamra

vettem.

 

Fel- le, az út mentén vagy a

bokrok közt, fel- le éveken

át a kerten.

Sarkam tört az úton, méhek

üldöztek még himlős is

lettem.

 

Fel- le, az út mentén vagy a

bokrok közt.

Csak én jártam oda, az

enyém volt.

És mindenki gondozza a magáét.

 

A gyerekek nem tudnak

permetezni.

A gyerekek nem tudnak

semmit.

 

A felnőttek nem tudnak

semmit.

A felnőttek nem tudnak

permetezni.

 

Biztos nem tudnak, ha

tudnának

csinálnák,

csinálnák,

csinálnák,

csinálnák.

   Dehogy csinálnák.

 

És én magamra veszem. 

 

Fel- le, az út mentén vagy a

bokrok közt: kinövöm a

ruháim.

Egyre kevesebbet lát

belőlem, egyre ritkábban is

vagyok.

 

Pedig már elérném a

magasabb ágakat, ott

hamarabb érik –

akkor meg falhattam

mindig türelmetlenül a

nyerset.

 

magamra veszem

 

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

